Je bent er en toch mis ik je #dementie

oldhand

Het is confronterend en rauw. Elke keer als ik mijn vader bezoek in het verpleeghuis, is het alsof ik een andere wereld betreed. Hoe zal t dan voor hem zijn, nu de dementie ook zijn belevingswereld aantast?

Wat begon met vergeetachtigheid en verwardheid tijdens een ziekenhuisopname, bleek later waarschijnlijk het begin te zijn geweest van dementie. De laatste 3 maanden gaat het ineens snel. En ik kan je zeggen: het is heftig om te merken dat een dierbare zo snel steeds onbereikbaarder wordt.

De tijd staat stil

Terwijl we allemaal doorgaan met onze dagelijks beslommeringen, waarbij we soms zelfs zeggen dat we het druk hebben, lijkt bij hem de tijd stil te staan. Of eigenlijk eerder achteruit te lopen. Hij weet niet meer (lees hier verder, een persoonlijk blog)

