Een blog in een boek, waarom bloggen?

DSC_0726blog boek

De Stichting CCC (Coleta’s Chronische Circus) bestond in 2014 10 jaar. Er werd in oktober van dat jaar een symposium georganiseerd en een boek ( met de toepasselijke titel ‘Maak er een boek van’) uitgegeven.
‘De stichting CCC wil een gids en informatiebron zijn voor mensen die op zoek zijn naar patiëntenervaringsverhalen. Voor deze uitgave hebben zowel makers als gebruikers van patiëntervaringsverhalen inspanningen geleverd op verzoek van de stichting CCC.’
Lees voor een uitgebreide toelichting het voorwoord van dit boek. In de eerste helft van 2014 werd mij gevraagd of ik ook een bijdrage wilde leveren aan dit boek. Dit was voor mij een hele eer, maar ook best lastig omdat daarin de vraag  ‘Waarom schrijf ik ervaringsverhalen (in blogvorm)?’ beantwoord moest worden.

Hierboven een kopie van mijn bijdrage aan het boek (overgenomen met toestemming van de oprichtster en coördinator van CCC, Coleta Platenkamp). Dit boek kunt u nog steeds bestellen via de website van de stichting http://www.patientervaringsverhalen.nl . Op deze site staan oa meer dan 3100 ervaringsverhalen in boekvorm en ongeveer 800 weblinks naar ervaringsverhalen van mensen met een (chronische) ziekte.

