Hoera 1 jaar bloggen, blog nr 100!!

Exif_JPEG_PICTUREOngelooflijk! Vandaag is het exact 1 jaar geleden dat ik begon met bloggen. En dit blog is nr 100. Mooi toch?! Tijdens het schrijven van blog 97 kwam ik er pas achter dat dit wel eens heel mooi samen kon vallen.

Toen ik begon met bloggen dacht ik nog: zou leuk zijn als een paar honderd mensen deze blogs gaan “lezen” (in ieder geval aanklikken;-) ). Een jaar later blijken dat er tien duizenden te zijn. Ongelooflijk.

Eigenlijk zijn er 4 groepen mensen die mijn blogs lezen (zover het mogelijk is om in groepen in te delen):

* familie en vrienden

* (chronisch) zieken, patiënten die vaak veel herkennen in de blogs

* zorgprofessionals (of mensen die zijdelings aan de zorg verbonden zijn)

* bloggers/schrijvers

Het heeft mij zoveel gebracht: mooie reacties en waardering onder de blogs zelf. Veel reacties en soms discussies op vooral Twitter (en soms Facebook).

Een uitnodiging om een blog te plaatsen in een tijdschrift, een interview voor een artikel elders, links op andere sites naar mijn blogs, uitnodiging om nav blogs te spreken op symposia, teksten herschrijven, veel nieuwe, boeiende contacten enz. enz.

Voor mij als blogschrijfster heel bijzonder en prettig. Merken dat je blogs ècht gelezen worden en over het algemeen ook gewaardeerd.

Ik heb 3 belangrijke redenen om te bloggen:

* ik vind het heerlijk om te schrijven

* het verbreedt mijn blik en vergroot mijn contact met de buitenwereld

* ik kan een stem zijn voor chronisch zieken/patiënten

Vooral het laatste is heel belangrijk merk ik! Nog steeds zijn vooral zorgprofessionals soms verrast door de dingen die ik als patiënt zie en meemaak. En zolang deze blogs als eyeopener kunnen werken, hoop ik ze te kunnen blijven schrijven!

Al met al is er dus genoeg reden voor een klein feestje! Ik eet een lekker stukje taart en virtueel proost ik met jullie!

Boven alles wil ik iedereen bedanken voor het lezen en delen van deze blogs!

Thxxxxxxxxxxxxxxxxxxx!!!

 

 

 

 

