Een echte huismus.

20130828_201432Het eerste moment dat ik de drempel overstap van ons huis na een vakantie. Elke keer weer een mooi moment.

Enigszins vermoeid door de reis ernaar toe. Licht gespannen: zou alles er nog staan?

Sleutel in het contact…klik….. de deur gaat open (gelukkig!).

Toch een beetje teleurgesteld dat de kat niet voor de deur ligt te wachten. Maar wacht, kijk……daar komt meneer al aangehold. Miauw, miauw…welkom! Mag ik nu wat eten?

Een eerste blik in kamer en keuken: pfff…alles staat er nog. De geur van het huis komt opnieuw binnen. Nu ruik ik pas wat anderen bij een bezoek ook ruiken. Ons huis met zijn bewoners. Een mengeling van mens, dier, eten en ?.

Zoonlief passeert mij met een sneltreinvaart. Struikelt bijna over zijn eigen voeten.

Hij kijkt spiedend rond…Yes! Een envelop met zijn naam erop. Eén en al aandacht nu. Snel open scheuren. Een kort, lief berichtje van de oppas van kater Henry. En een biljet…..om zelf iets leuks te kopen.

Het huis voelt vertrouwd aan. Ook nog een beetje leeg en vragend.

Tegen de tijd dat de auto leeg is gehaald, de koffers in de gang staan, de eerste was weer draait, begin ik mij weer wat op mijn gemak te voelen.

Ik plof neer op mijn eigen bank. Heerlijk…schoenen uit, voetjes omhoog.

Zoonlief maakt een ronde door het huis. Kijkt en voelt of alles nog klopt. Duikt daarna ook op de bank…met de Donald Duck. Heerlijk…2 nummers die op hem hebben gewacht!

Mijn lijf is blij dat ik ’s nachts weer in mijn eigen bed slaap. Ik word iets minder gebroken wakker. Zoonlief slaapt de eerste morgen uit tot 10 uur!! Een absoluut record voor deze vakantie.

De vakantie was heerlijk. Maar er gaat toch echt niets boven ons eigen huis! Ik geef het toe: ik ben een echte huismus!

Naschrift: mocht ik over enige maanden een mopperblog publiceren. Over het feit dat ik aan vakantie toe ben ofzo…stuur mij dan even een linkje naar dit blog!

