Moddergevecht?

modder

Dit wordt het Blog waarvan je wist dat ie zou komen. Het zou twee kanten op kunnen gaan. Òf een heel positief en vrolijk blog. Òf een ingetogen blog. Ik vrees dat het dit laatste gaat worden.

Nou wil ik niet met modder gaan gooien. Zo steek ik niet in elkaar. En het zou ook niet eerlijk zijn, omdat dit alleen mijn kant van het verhaal wordt. Hoewel, een echt moddergevecht….;-)

Ik heb het natuurlijk over de baan die ik aangeboden kreeg als tekstschrijver. Een mooie kans, onverwacht maar erg leuk. Wel zag ik wat “beren op de weg”. En dat bleek niet ongegrond.

 Wat er mis ging? Laten we zeggen dat de wederzijdse verwachtingen niet op elkaar aansloten. Vanaf de kant van de “werkgever” was er nauwelijks of geen communicatie. Alleen via de mail en dan nog erg traag. Ben in het diepe gegooid. Doordat er nauwelijks communicatie was, ook geen begeleiding. Heb ook niet echt een eerlijke kans gekregen, want na 2,5 dag was het al bekeken. Toch wel teleurstellend.

Voor mijzelf was het ook wel weer confronterend. Het kostte mij zeer veel energie, waardoor ik nauwelijks in staat was om de rest van de dag nog iets te doen. En ook niet in staat om mijn werk goed te doen. Nu kost een nieuwe baan in het begin altijd meer energie. Maar ik had niet genoeg tijd om te herstellen. Van tevoren was ik hier al “bang” voor, maar het is toch weer confronterend.

Verder ontdekte ik dat dit werk voor mij heel erg weinig met schrijven te maken heeft. Dat was op zich wel goed om te ervaren. Hier had ik vooraf ook al mijn twijfels over. Het doet mij ook weer beseffen dat mijn intuitie/gevoel hierin dus wel goed was. Neemt niet weg dat je dat soms wel mag negeren, om toch een keer uit je comfortzone te stappen.

Het meest ben ik echter teleurgesteld door de laffe manier waarmee een en ander kenbaar is gemaakt. Via de mail en indirect (moest zelf mijn conclusie trekken uit een mail).

Afijn…ik heb mijzelf deze kans gegund en dit aanbod aangenomen. En verder…..ben ik er niet erg van onder de indruk. Het is jammer, maar geen drama. Ik merk gewoon dat ik de laatste jaren genoeg heb meegemaakt wat veel moeilijker was.

Ik ga natuurlijk wel gewoon door met het schrijven van blogs! Want dat is echt mijn passie! Krijg zoveel mooie en positieve reacties. Dat is mij echt veel meer waard!

Dus lieve mensen…dank jullie wel voor alle positieve, motiverende opmerkingen. Ik waardeer het enorm dat zoveel mensen de tijd en moeite nemen om mijn blogs te lezen.

En wie weet wat er de komende tijd nog op mijn pad komt….

Of op die van jou……..;-) !

