Actie online medicijnen bestellen: mislukt

DSC_0104

Tijdens 1 van mijn (bijna wekelijkse) bezoekjes aan de apotheek stond ik weer eens in een lange rij te wachten.

Tjonge, ik geloof dat ik ook maar een apotheek ga beginnen! Wat een klanten!

 

Tijdens het wachten viel mijn oog op een flyer die daar lag: bestel nu al je medicijnen online. Bestellingen worden persoonlijk bezorgd. Ha, dacht ik. Dat is iets voor mij. Mijn i-pad en ik zijn onafscheidelijk. En wachten is voor niemand leuk. Zeker niet als lang staan niet echt goed gaat.

 

Thuisgekomen besloot ik mij direct aan te melden. Na ruim een week ontving ik mijn inlogcode. Nu kon ik mijn medicijnen bestellen!

Niet dus. Eerst verscheen 1 voor 1 alle medicatie die ik gebruik in beeld. Ik moest dan aangeven waarvoor ik dit gebruikte. En of ik nog van plan was om dit tijdelijk of chronisch te gaan doen. Afijn, aangezien ik een hele lijst aan medicatie gebruik, was ik hier wel even zoet mee.

Maar, tijd investeren voor een goed doel: prima.

Nadat ik de hele lijst had doorgeworsteld, hoopte ik eindelijk te kunnen gaan bestellen.

Maar helaas….Dat kon dus niet.

Ik kon mij wel aanmelden voor het forum.

Er werd ook direct gevraagd of ik een buddy wilde aanwijzen. Iemand uit mijn naaste omgeving die mij kon motiveren om therapietrouw te blijven. Nou, dat wilde ik dus niet.

Verder was er ook nog “mijn medicijncoach”. Informatie en filmpjes gericht op mijn persoonlijke gezondheidssituatie. Ik heb er niet naar gekeken.

Ik zou alleen graag mijn medicijnen willen bestellen als deze (bijna) op zijn! En dat lukte dus niet.

In de weken daarna kreeg ik af en toe een vraag van het forum, waar ik mij dus niet voor aangemeld had (!).

Met de apotheker had ik inmiddels besproken dat ik mijn medicijnen niet kon bestellen via die website.

Hij ging het uitzoeken en mailde mij na 2 weken terug.

Conclusie: direct bestellen via deze site kan nu nog niet. Het probleem is bekend, er wordt aan gewerkt.

Ik heb mij direct weer afgemeld. Want kreeg wel steeds meldingen dat mijn medicijnen op waren. Terwijl dat nog niet zo was…En het forum kon schijnbaar ook niet zonder mijn inbreng.

 

Vanmorgen was ik weer in de apotheek. Er lagen nieuwe flyers. Bij navraag, bleek het online bestellen nu wel mogelijk. Ik weet alleen niet of ik daar nog genoeg energie voor heb. 

 

Ik gooi mijn recepten nu maar steeds in een ouderwetse brievenbus. Op het recept vermeld ik “bezorgen”.

Werkt prima.

 Zo hoef ik toch niet meer in de rij te wachten. En dat was het enige doel van deze actie.

 

